0
0

بازار آهن شادآباد

بازار آهن شادآباد بزرگترین بازار خرید و فروش انواع آهن آلات و انواع ابزارآلات صنعتی و خانگی در شهر تهران است. بازار آهن شادآباد به لحاظ تعدد و تنوع بنگاه های تجاری به نوعی بزرگترین بازار تجاری کشور نیز محسوب می گردد. نزدیک به ۴۰۰۰ واحد تجاری و خدماتی در بازار آهن شادآباد ، این بازار را مبدل به بزرگترین بورس آهن آلات کل کشور نموده است. وب سایت کوچه گرد به عنوان وب سایت تخصصی در زمینه کسب و کارهای اینترنتی ، اقدام به معرفی بازار آهن شادآباد ، به عنوان بزرگترین بازار خرید و فروش آهن در تهران نموده و می تواند بهترین مشاور تبلیغات اینترنتی شما در امر تبلیغات اینترنتی در خرید و فروش آهن در تهران باشد. 

تاریخچه بازار آهن شادآباد 

 در دهه هفتاد بود که به دلیل مشکلات بازار آهن فروشان خیام و  مولوی برای مدیریت شهری شهر تهران ، شهرداری تهران به فکر انتقال بازار آهن مولوی به نقطه ای دیگر در شهر تهران افتاد. بازار آهن خیام چندین مشکل عمده را در مرکز شهر به وجود آورده بود. 

افزایش آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر تهران 

بازار آهن خیام به دلیل تردد زیاد وسائط نقلیه سنگین در مرکز شهر آلودگی هوا را در مرکز شهر افزایش می داد. خصوصا آنکه این بازار در طرح ترافیک شهر تهران قرار داشت و به همین دلیل حجم بسیار زیادی از تردد ها در شب اتفاق می افتاد و به همین دلیل در تمام ساعات شبانه روز مشکل آلودگی هوا به مرکز شهر تهران تحمیل می شد. 

افزایش ترافیک مرکز شهر تهران

به دلیل واقع شدن بازار آهن خیام در مرکز شهر روزانه ترددهای بسیاری در مرکز شهر انجام می شد تا حمل و نقل آهن آلات را به بازار آهن خیام انجام دهد و این کار باعث افزایش ترافیک شهر تهران شده بود. 

آلودگی صوتی بسیار زیاد در مرکز شهر تهران

همه ما می دانیم که حمل و نقل آهن همراه با آلودگی صوتی بسیار شدیدی است. وجود بازار آهن خیام  در محدوده مرکزی شهر  تهران آلودگی صوتی بسیار زیادی را در محدوده مرکزی شهر به وجود می آورد که آسایش ساکنین و کسبه این محدوده را به همراه داشت. 

بنابراین موارد شهرداری تهران تصمیم گرفت بازار آهن خیام  را به محلی دیگر در حاشیه شهر تهران منتقل کند. در اواسط دهه هفتاد بود که شادآباد جهت جانمایی بازار آهن انتخاب شد. این انتخاب بر اساس دلایل زیر صورت گرفت. 

وسعت اراضی مزروعی و فاقد کاربری وسیع در شادآباد 

محله شادآباد دارای زمین های مزروعی و فاقد کاربری  وسیعی بود که این امکان را برای انتقال بازار آهن به محله شادآباد امکان پذیر می کرد. 

قیمت پایین زمین در شادآباد

قیمت زمین در شادآباد بسیار پایین تر از رقبای خود در اطراف شهر تهران بود و این قیمت نازل باعث می شد انتقال بازار بزرگی مانند بازار آهن به شادآباد با سهولت انجام پذیرد. 

دسترسی مناسب محله  شادآباد به مسیرهای ورودی و خروجی غرب تهران 

محله شادآباد در ورودی غربی شهر تهران قرار دارد. جاده قدیم کرج ، جاده مخصوص کرج و کمربندی تهران در نزدیک ترین مسیرها به محله شادآباد می رسیدند و به همین دلیل عملیات انتقال آهن آلات به این محدوده در کمترین زمان و کمترین بار ترافیکی می توانست صورت پذیرد. به همین دلیل محله شادآباد موقعیت مکانی مناسبی برای عملیات انتقال بازار آهن داشت. 

جمعیت اندک محدوده محله شادآباد

جمعیت شادآباد در دهه هفتاد چندان زیاد نبود. به همین دلیل شهروندان زیادی درگیر مشکلات بازار آهن نمی شدند و بازار در محیطی بسیار خلوت تر از نقاط مرکزی شهر می توانست فعالیت داشته باشد. 

این دلایل باعث شد طرح انتقال بازار آهن مولوی به محله شادآباد مورد تصویب مسئولین وقت شهرداری تهران قرار گرفته و عملیات انتقال با خرید اراضی کشاورزی در شادآباد و تبدیل آن به مراکز تجاری بازار آهن و بازار ابزار تهران آغاز شد.

بازار آهن شادآباد کجاست؟

بازار آهن شادآباد در محله شادآباد در جنوب غرب تهران واقع شده است. بازار آهن شادآباد در مجاورت محله های شادآباد ، کوی هفده شهریور ، محله امام خمینی و کوی فردوس قرار دارد. بازار آهن شادآباد از شمال با بلوار زرند، از جنوب با بلوار معلم یافت آباد، از شرق با بلوار بهار و از غرب با بلوار الغدیر و محله امام خمینی محدود شده است. این بازار در جنوب میدان شیر پاستوریزه و بزرگراه فتح (بزرگراه احمد متوسلیان ) قرار دارد.

مسیرهای ورودی بازار آهن شادآباد

بهترین مسیر ورود به بازار آهن شادآباد ، از بلوار الغدیر شمالی است. 

برای دسترسی به بلوار الغدیر می توانید مستقیما از اتوبان آزادگان وارد بلوار الغدیر شده و خود را به بازار آهن شادآباد برسانید. از طرف شمال نیز می توان از جاده قدیم کرج ، میدان شیر پاستوریزه وارد بلوار الغدیر شده و خود را به بازار آهن رساند. 

بازار آهن شادآباد دارای مسیرهای فرعی متعددی نیز هست که از  هر کدام از آنها می توان جهت دسترسی به بازار آهن شادآباد استفاده کرد. مسیر بلوار معلم و مسیر ۴۵ متری زرند از جمله مسیرهای ورودی به بازار آهن شادآباد هستند. مسیر بلوار معلم از مسیرهای فرعی بازار آهن شادآباد است که می توان از سمت چهارراه یافت آباد و بلوار معلم خود را به این بازار رساند.

نزدیکترین مترو به بازار آهن شادآباد

نزدیکترین مترو به بازار آهن شادآباد ایستگاه مترو آزادی در خط مترو ۴  است. بعد از رسیدن به ایستگاه مترو آزادی می توانید خود را با تاکسی های خط آزادی شادآباد به بازار آهن شادآباد برسانید. 

ایستگاه مترو نزدیک به بازار آهن شادآباد در خط سه ایستگاه های نعمت آباد و آزادگان است. اما باید توجه داشته باشید از این ایستگاه ها دسترسی به بازار آهن شادآباد ساده نیست. گر چه خط اتوبوسرانی نعمت آباد به شادآباد در دسترس شما قرار دارد اما این خط زمان زیادی را برای رسیدن به بازار آهن شادآباد از شما خواهد گرفت.  

بخش های مختلف بازار آهن شادآباد 

بازار آهن شادآباد به سه بخش اصلی بازار آهن فروشان ، صنایع مختلف تولید کننده مصنوعات آهنی  و بازار ابزار تقسیم می شود

بازار آهن فروشان

بازار آهن فروشان شادآباد بخش اصلی بازار آهن شادآباد محسوب می شود. در این بازار انواع محصولات آهن و فولادی به مشتریان عرضه می گردد. انواع میلگردهای عاج دار و ساده ، انواع ورق های فولادی ، انواع لوله و پروفیل ها ، تیر آهن ، انواع نبشی و ناودانی و حتی محصولات مسی و آلومینیومی در این بازار یافت می شود. بنابراین این بازار تامین کننده انواع محصولات آهنی و فولادی در تمامی تناژ ها است و می تواند هر کدام از این محصولات را به هر مقدار و تناژ برای خریداران خود تامین کند. به دلیل اهمیت بازار آهن شادآباد، بسیاری از تولید کنندگان آهن ، در این بازار دارای دفاتر فروش هستند و به همین دلیل است که قیمت انواع آهن در بازار آهن شادآباد در پایین ترین قیمت ها قرار دارد و این رقابت شدید باعث شده است تا بهترین قیمت انواع محصولات فولادی ، مانند بهترین قیمت میلگرد ، بهترین قیمت انواع ورق فولادی ، بهترین قیمت پروفیل ، بهترین قیمت لوله های آهنی و بهترین قیمت تیرآهن در این بازار به سهولت یافت شود. این بازار به دلیل تکثر محصولات و مقاطع مختلف فولادی و همچنین رقابت شدید عرضه کنندگان و تولید کنندگان صنعت فولاد کشور در زمره بهترین بازار آهن آلات تهران محسوب می شود. 

بازار ابزار 

بازار آهن شادآباد دارای یکی از کاملترین  بازارهای  ابزار در کل کشور است. انواع ابزار آلات صنعتی ، ابزار خانگی ، انواع پیچ و مهره و هر نوع ابزار آلات برای مشاغل مختلف در بازار ابزار  شادآباد وجود دارد. شما جویای هر نوع از مته‌ ها و سنگ ها و فرزها‌ و هر نوع از ابزار آلات ریز و درشت که باشید به راحتی در این بازار به آن ها دسترسی خواهید داشت. بازار ابزار شاداباد در چند بخش بازار در دسترس است. مجتمع تجاری آوا جنرال و مجتمع شهر ابزار از بزرگترین بخش های بازار ابزار شاداباد هستند. بازارها و فروشگاه های ابزار خیابان آستانه نیز در امر توزیع انواع ابزارهای کاربردی برای امور مختلف اشتعال دارند.
در بخش بازار ابزار ابزار شادآباد، فروشندگان و عرضه کنندگان پیچ و مهره جایگاه ویژه ای را دارند. انواع پیچ و مهره های مختلف در سایزهای کوچک تا بزرگترین سایزهای مورد نیاز در صنایع مختلف در بازار ابزار شادآباد یافت می شود و حتی تولید کنندگان بسیاری در این قسمت وجود دارند که پیچ و مهره های مورد استفاده در صنایع مختلف را در صورت عدم موجودی بازار ، تولید کرده و به متقاضیان صنایع کشور عرضه می کنند.
بخش فروش شیرآلات و لوازم بهداشتی منزل نیز از بخش های مهم بازار آهن شادآباد است. بازار آهن شادآباد با وجود تردد بسیار زیاد روزانه و در بخش های مختلف ساختمانی و صنعتی در امر تامین کالاها اشتغال دارد و یکی از بخش های مهم در صنایع ساختمانی، شیرآلات و لوازم بهداشتی ساختمان است.

بخش تولیدات محصولات فلزی

در بازار آهن شادآباد بخش های مختلفی جهت تولیدات محصولات فولادی و فلزی وجود دارد. تولید درب و پنجره فلزی ، نرده های آهنی ، کانال های گالوانیزه ، نرده های شاخ گوزنی‌ و هر محصول مرتبط با صنعت آهن در بازار آهن شادآباد تولید شده و جهت فروش عرضه می گردد. بنابراین شما می توانید به جز خرید آهن آلات به صورت خام آنها را تبدیل به مصنوعات مورد نیاز کرده و در این بازار از یافتن کارگاه های تولیدی در مناطق دیگر تهران بی نیاز خواهید بود. 

   

قیمت آهن در بازار آهن شادآباد

قیمت آهن شادآباد جزو پایین ترین  نرخ های آهن آلات در سطح تهران است. به دلیل فضای رقابتی در بازار آهن شادآباد ، قیمت آهن شادآباد با بسیاری از بازارهای آهن رقابت می کند و برای خریداران به خصوص خریداران تناژ بالا خرید از بازار آهن شادآباد مقرون به صرفه خواهد بود. رقابت بسیار شدید تامین کنندگان آهن آلات و همچنین حضور تولید کنندگان بزرگ آهن آلات و صنایع فولادی قیمت آهن در بازار آهن شادآباد را به حداقل رسانده و این بازار توانسته با چنین پشتوانه محکمی ، تبدیل به یکی از بزرگترین قطب های آهن در تهران باشد.
اگر قصد خرید و فروش آهن در تهران را دارید ، حتما سری به بازار آهن شادآباد و بازار ابزار شاداباد بزنید. در این بازار خرید و فروش آهن در تهران با بهترین قیمت و با بالاترین کیفیت انجام شده و شما خواهید دید که قیمت آهن در بازار آهن شادآباد در بهترین قیمت خود عرضه می شود.
وب‌سايت کوچه گرد به عنوان وب سایت تخصصی در امر تبلیغات بازارهای تهران در فضای کسب و کار اینترنتی ، با کسب بهترین رتبه های صفحات اینترنت، می تواند مشاور تبلیغاتی شما تامین کنندگان محترم بازار آهن شادآباد باشد

4.5/5 - (28 امتیاز)

نظرات

2 نظر در مورد بازار آهن شادآباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *