0
0

سرای محله شادآباد 

سرای محله شادآباد جزو اماکن فرهنگی شاخص محله شادآباد است. این سرا با امکانات بسیار خوب خود روزانه پذیرای بسیاری از شهروندان شادآباد و حتی شهروندان منطقه هجده بوده و به دلیل وسعت و امکنات بسیار خوب خود دارای خدمات فرهنگی و اجتماعی متنوعی در زمینه های مختلف است. خدمات سرای محله شادآباد طیف وسیعی را از خدمات آموزشی ، فرهنگی ، ورزشی ، مهد کودک ، کتابخانه و کافه کتاب فرهنگی و مدد کاری اجتماعی را در بر می گیرد. سرای محله شادآباد در حال حاضر بهترین مکان فرهنگی است که شهروندان و ساکنین شادآباد می توانند اوقات آموزشی ، فرهنگی و اجتماعی خود را در آن سپری کنند.

سرای محله شادآباد از گذشته تا الان: در اوایل دهه هشتاد بود که طرح ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهید مختار سلیمانی به شهرداری تهران ارائه شد. محله شادآباد تا آن زمان فاقد امکانات زیرساختی فرهنگی ، هنری و ورزشی بود. به همین دلیل ساکنین شادآباد برای رفع نیازهای خود در زمینه های مختلف آموزشی مجبور بودند به محلات و حتی مناطق دیگر شهر تهران بروند. 

این احساس نیاز باعث شد تا با کمک جمعی از معتمدین شادآباد طرح ساخت مجتمعی چند منظوره به شهرداری تهران ارائه شود. 

سرای محله شادآباد تهران

ساختمان سرای محله شادآباد در فاز اول ساخت مجموعه فرهنگی شهید مختار سلیمانی ساخته شد. ساختمان سرای محله در کنار حسینیه مجتمع فرهنگی شهید مختار سلیمانی قرار گرفت و در دو طبقه فوقانی و یک طبقه در زیر زمین و با تلاش معتمدین و شورایاران شادآباد پس از چند سال ساخت و ساز در سال 1385 تکمیل گردید. 

 این ساختمان در ابتدا جهت برگزاری کلاس های آموزشی مورد بهره برداری قرار گرفت و مکانی  جهت برگزاری کلاس های آموزشی و همچنین برگزاری جلسات کانون های فرهنگی و هنری منطقه هجده بود. در سال ۱۳۸۷ اولین دفتر شورایاری محله شادآباد در ساختمان سرای محله شادآباد افتتاح شد و یکی از بخش های ساختمان سرای محله شادآباد جهت برگزاری جلسات شورایاری و امور مربوط به شورایاران در اختیار آنها قرار گرفت. 

در اسفند  سال ۱۳۸۹ طرح مدیریت محله  در شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری به تصویب رسید‌. در این طرح ایجاد سرای محلات پیش بینی شد و مقرر شد در هر محله ساختمانی جهت  فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی اهالی محله اختصاص یابد. سرای محلات در جهت افزایش سرانه های آموزشی و فرهنگی محلات تهران آغاز به فعالیت نمودند. 

در محله شادآباد نیز با توجه به موقعیت مناسب و امکانات زیرساختی متنوع مجتمع فرهنگی شهید مختار سلیمانی، ساختمان موجود جهت استقرار مدیریت محله در نظر گرفته شد و  در اختیار شورایاری و هیئت امنای محله شادآباد قرار گرفت تا این ساختمان تبدیل به سرای محله گردید‌. 

محوطه سرای محله شادآباد

آدرس سرای محله شادآباد

سرای محله شادآباد در ضلع شمال شرقی میدان شادآباد ، خیابان علیپوران مجتمع فرهنگی شهید مختار سلیمانی قرار دارد. 

شماره تلفن سرای محله شادآباد 

02166795874

امکانات سرای محله شادآباد 

مهد کودک 

سرای محله شادآباد به جهت رفاه حال اهالی  شادآباد اقدام به تاسیس مهد کودک سرای محله شادآباد نموده است. امروزه و با ایجاد مشاغل مختلف برای مادران وجود مهد کودک ها برای مردم جزو امکانات لازم محسوب می گردد. سرای محله شادآباد نیز با این نیاز سنجی محیطی بسیار خوب و مطمئن را به این امر اختصاص داده تا اولیای گرامی بتوانند با کمترین هزینه فرزندان خود را جهت نگهداری و استفاده از امکانات آموزشی در اختیار مهد کودک سرای محله شادآباد قرار دهند. 

مهد کودک سرای محله شادآباد

کلاس های ورزشی سرای محله شادآباد

سرای محله شادآباد دارای امکانات خوبی جهت برگزاری کلاس های مختلف ورزشی برای بانوان و کودکان است. ورزش هایی چون تکواندو ، تی آر ایکس و پیلاتس و دیگر رشته های ورزشی در سرای محله شادآباد مورد توجه بوده و این امکانات در اختیار علاقمندان این رشته های ورزشی قرار گرفته است. 

کلاس های ورزشی سرای محله شادآباد

کلاس های آموزشی سرای محله شادآباد 

سرای محله شادآباد به دلیل وسعت کلاس های آموزشی یکی از متنوع ترین پکیج های آموزشی اعم از کلاس های زبان انگلیسی، کلاس های کنکور و کمک آموزشی مدارس ، کلاس های مختلف هنری مانند کارگاه های  موسیقی را در اختیار علاقمندان گذاشته است. 

کلاس آموزشی سرای محله شادآباد

کافه کتاب سرای محله شادآباد 

یکی از مهمترین رموز موفقیت برای هنرمندان و نویسندگان وجود محیطی مناسب جهت تبادل افکار و برگزاری نشست های فرهنگی است. سرای محله شادآباد در این امر یکی از پیشروان امور فرهنگی در منطقه هجده محسوب می شود و جهت تسهیل در برگزاری نشست های مختلف فرهنگی و هنری محیطی بسیار مناسب را تحت عنوان کافه کتاب سرای محله شادآباد ایجاد کرده تا هنرمندان و نویسندگان و فعالین اجتماعی در کنار نشست های خود بتوانند از محیطی دلچسب همراه با دسترسی آسان به کتاب های موجود در کافه کتاب استفاده کنند. 

در کافه کتاب سرای محله شادآباد می توانید  نشست های خود را با سرو انواع چای و دم نوش ها و غذاهای ایرانی  همراه کنید.

کافه کتاب سرای محله

4.2/5 - (12 امتیاز)

نظرات

6 نظر در مورد سرای محله شادآباد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سرای محله شادآباد مهدکودک بسیار خوبی داره واقعا فضای بسیار عالی و ایمن و تمام پروتکل های بهداشتی رو رعایت میکنن

    39