0
0

شارباغ پیوست اجتماعی ندارد

ahv fhy

پروژه ای به نام مردم و به کام پیمانکاران

شارباغ به عنوان یکی از بزرگترین طرح های بین منطقه ای در مناطق هفده و هجده در حال احداث است. معمول است در احداث پروژه های شهری پیوست های مختلف اجرای پروژه مانند پیوست های اجتماعی ، ترافیکی ، زیست محیطی همراه با نیاز سنجی ها و امکان سنجی های مختلف ، در نظر گرفته شده تا اجرای پروژه در مراحل ساخت و تکمیل با مشکلات کمتر همراه بوده و از نظر نیاز سنجی نیز پروژه هایی به وجود آید که با نیاز واقعی مردم تطبیق داشته باشد.

بسیار شاهد بوده ایم که در پروژه های اجرا شده در شهر تهران با صرف هزاران میلیارد تومان از جیب شهروندان به دلیل عدم تطبیق پروژه ها با نیاز مردم و همچنین عدم پیوست های مختلف به خصوص پیوست اجتماعی هزاران میلیارد تومان هدر رفت سرمایه مالی و همچنین سرمایه های اجتماعی شده است و پروژه اجرا شده نه تنها مشکلی را از مردم رفع نکرده ، بلکه مشکلات متعدد دیگری را نیز بر زندگی مردم تحمیل کرده است. پروژه صدر نماد اجرای پروژه های بدون برنامه و پیوست در سطح تهران است.

پروژه شارباغ پیوست اجتماعی ندارد. احتمال می رود پروژه شارباغ سرنوشتی مشابه سرنوشت دیگر پروژه هایی داشته باشد که بدون پیوست های مختلف اجرا شده و بیش از آنکه به انتفاع عمومی مبدل شود ، به انتفاع پیمانکاران خواهد انجامید. اینکه گفته می شود پروژه شارباغ پیوست اجتماعی ندارد ، به آن معنا است که برای احداث پروژه ای با این درجه از اهمیت نظر ساکنین مناطق هجده و هفده اخذ نشده است.

هنوز هیچ کدام از ساکنین مناطق هجده و هفده نمی دانند که در پروژه شارباغ چه نیازهایی از ایشان رفع خواهد شد و اینکه آیا این نیازها در اولویت این مناطق هست یا خیر؟ هنوز هیچ کدام از ساکنین این مناطق نمی دانند قرار است در پروژه شارباغ چه لمکاناتی برای آنها تعبیه شود و هنوز هیچ طرح مدونی به مردم ارائه نشده تا بدانند پروژه شارباغ در کجای سیاست های اجتماعی آن ها قرار دارد؟ قابل پیش بینی است که در پیوست های زیست محیطی نیز ، شارباغ دارای مشکلات بسیاری باشد و مانند بسیاری دیگر از طرح های شهرداری مزین به کاشت چمن و ششمشاد و هدر رفت حجم عظیمی از آب باشد ، اما آنچه در این نوشته بر آن تاکید شده است ، پیوست اجتماعی این پروژه است.

شارباغ هنوز در ابتدای راه است و فرصت تجدید نظر در این پروژه هنوز وجود دارد. شارباغ را می توان با یک پیوست اجتماعی قدرتمند مبدل به طرحی بسیار زیبا و کارآمد برای تهران و به خصوص مناطق جنوبی تهران مبدل کرد و می توان با صرف هزاران میلیارد از جیب مردم و شهروندان تهرانی پروژه ای به نام مردم و به کام پیمانکاران عمرانی و فضای سبز شهرداری تهران ساخت.

3.3/5 - (3 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://shadabad.kochegard.ir/?p=1310
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
مدیر سایت
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد شارباغ پیوست اجتماعی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.