0
0

مراسم یادبود شهادت شهید مختار سلیمانی و شهید شاهرخ شهسواری

s01

مراسم یادبود سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید مختار سلیمانی و شهید شاهرخ شهسواری در شادآباد برگزار شد

این مراسم با تلاش پایگاه های بسیج شهید مختار سلیمانی و پایگاه شهید شاهرخ شهسواری ، حوزه ۲۴۳ خیبر و هیئت کریم اهل بیت ، به علت حفط پروتکل های بهداشتی مقابل منزل شهید مختار سلیمانی و در فضای باز برگزار گردید.

در این مراسم سید ابوالفضل کاظمی فرمانده گردان میثم در زمان دفاع مقدس و نویسنده کتاب جنگ کوچه نقاش ها به بیان خاطرات خود با شهید مختار سلیمانی پرداخت و رشادت و از جان گذشتگی را خصلت بارز شهید مختار سلیمانی عنوان کرد. وی افزود : بی دلیل نبود که شهید حاج همت خاطر خواه شهید مختار بود و علاقه خاصی به شهید مختار داشت. مختار در عملیات والفجر مقدماتی پنج روز با کبریت در گوشه چشم خود را بیدار نگاه داشت و وقتی در عملیات والفجر مقدماتی شهید رضا چراغی و شهید مختار سلیمانی به شهادت رسیدند ، شهید همت در وصف این دو شهید گفت : من دو بال خود را از دست دادم.

سید ابوالفضل کاظمی در ادامه گفت : فرمانده هان ما خودشان خط شکن بودند. آنها اولین کسانی بودند که با رشادت مثال زدنی به قلب خط می زدند و پس از شکستن خط به نیرو ها دستور پیشروی می دادند. برای چنین افرادی خودشان مهم نبودند ، بلکه انقلاب و وطنشان مهم بود. بی دلیل نبود که فردی مانند حاج همت با آن عمق نگاه تا بدین حد شیفته مختار بود و حتی در یک زمان فرماندهی یک گردان و یک تیپ را همزمان به مختار سپرده بود. در آخرین باری که مختار را دیدم ، سینه اش از ترکش شرحه شرحه شده بود ، اما مانند کوهی استوار بود.

نویسنده کتاب کوچه نقاش ها در مورد شهید شاهرخ شهسواری اولین شهید شادآباد گفت: در زمانی که من در ارتفاعات بازی دراز بودم، همه جا سخن از رشادت های این شهید بزرگوار بود و شهید شاهرخ شهسواری از رزمندگان نام آشنای منطقه بود که در پایان شهادت نصیب شاهرخ شهسواری شد.
در پایان مراسم مادر و فرزند شهید مختار سلیمانی و خانواده شهید شاهرخ شهسواری با دریافت لوح تقدیری تکریم شدند و خانواده شهید مختار سلیمانی نیز از تمامی دست اندرکاران برگزاری و شرکت کنندگان این مراسم معنوی تقدیر و تشکر نمودند.

 

4.9/5 - (47 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://shadabad.kochegard.ir/?p=1264
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
ادمین کوچه گرد
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد مراسم یادبود شهادت شهید مختار سلیمانی و شهید شاهرخ شهسواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.