0
0

فوتبال در محله شادآباد (عکس)

فوتبال شادادباد

مسابقات فوتبال در محله شادآباد از دهه شصت جزو مسابقات پر هیجان محله شادآباد است. از اولین روزهای بعد از انقلاب و تشکیل محله شادآباد ، فوتبال جزو تفریحات سالم و پر هیجان محله بود. اولین زمین های فوتبال شادآباد زمین های خاکی چهل و پنج در نود یا اصطلاحا زمین بزرگی بود که در شادآباد توسط خود ورزشکاران محله احداث شد و این زمین ها برای تمرین و اجرای مسابقات ورزشی مورد استفاده قرار گرفت.

زمین خاکی های اصلی محله شادآباد زمین های خاکی شادآباد و هفده شهریور بودند. زمین فوتبال خاکی شادآباد در شمال میدان شادآباد زیر کارخانه قدیمی گریس سازی قرار داشت که امروز به دلیل قرار گرفتن در بزرگراه شهید بروجردی تخریب شده است.  و زمین خاکی هفده شهریور هم در کنار کارخانه مداد سازی و در جایی بود که  امروز تبدیل به پارک یا بوستان آلاله شده است‌. این دو زمین جزو بهترین زمین خاکی های منطقه ۱۸ بودند. 

به جز این دو زمین خاکی زمین های دیگری هم در اطراف محله وجود داشت که به خاطر قرار گرفتن در حاشیه محله شهرت کمتری داشتند. زمین پرسی گاز و زمین های شمالی خیابان هفده شهریور از جمله این زمین های فوتبال بودند که ورزشکاران و فوتبال دوستان محله همیشه باعث رونق این زمین ها بودند. 

نکته بسیار مهم مسابقات فوتبال آن زمان ها این بود که ورزشکاران و اهالی محله هیچ کمکی را از شهرداری و یا ارگان های دیگر نداشتند. تمام زمین ها را با همت خودشان و بزرگان محله آماده می کردند و تمام مسابقات را هم با بودجه های خودشان و کمک بزرگترهای محله برگزار می کردند. قدیم ها نه شهرداری منطقه دخالتی در برگزاری مسابقات فوتبال داشتند و نه شهرداری معاونتی به نام معاونت اجتماعی داشت و نه سرای محله ای در میان بود. هر چه بود همت ورزشکاران و بزرگترهای محله بود که با کمک یکدیگر شادی و رونق مسابقات را به خانه های مردم می بردند. 

زمین چمن در کل منطقه وجود نداشت. تمام زمین ها خاکی بود و همه این زمین ها هم توسط خود اهالی پاکسازی شده و تیر دروازه  هایش نصب می شد. دور زمین هم گچ ریزی شده و می ماند یک توپ و تور. توپ و تورش هم به گردن خود تیم ها بود که باید برای خودشان توپ و تور می خریدند. 

روزهای جمعه رنگ و بوی شادآباد فوتبالی بود. همه زمین های فوتبال محله پر بود از فوتبالیست ها و ورزشکاران که می آمدند تا برای خودشان هیاهویی داشته باشند. روزهای جمعه جزو بهترین و خاطره انگیز ترین روزهای هفته برای ورزشکاران محله بود. تقریبا هیچ جمعه ای نبود که مسابقات لیگ نداشته باشد. جام رمضان و جام دهه فجر جزو پرطرفدارترین جام ها و لیگ های محله بودند. 

تیم های امید جوانان، شهدا ، شاهد و ضربت جزو بهترین تیم های محله بودند. این تیم ها همگی با تلاش و پشتکار خود فوتبالیست های محله به وجود آمده بودند و همیشه مقام های خوب منطقه ای می آورند. به جز این تیم ها شادآباد تیم قوی و محکم کم نداشت. همه تیم های محله جزو بهترین ها بودند. 

هیچ خاطره ای برای بچه محله ای ها زیباتر از بردن جام بعد از  خاکی شدن و کلی خراش خوردن در زمین خاکی های محله نبود.‌ امروز شاید هیچ فوتبالیستی جرات تکل کردن و زمین خوردن توی یک زمین خاکی را نداشته باشد، اما آن روزها اینطور نبود. فوتبالیست های بچه محل بین خاک ها و سنگ ها تکل می رفتند و دست و پایشان پر از خورده سنگ و شیشه می شد ولی اگر توپ حریف از دفاع آن ها رد می شد بازیکن حریف نقش بر زمین می شد. 

یادش به خیر 

به یاد آن روزها چند تصویر از فوتبالی های آن ایام خوب را تقدیم شما می کنیم.

 

منبع:

zaya

yun

 

4.7/5 - (24 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://shadabad.kochegard.ir/?p=999
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
مدیر سایت
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد فوتبال در محله شادآباد (عکس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.