0
0

بزرگراه شهید بروجردی قابلیت افتتاح ندارد

پروژه شهید بروجردی

بزرگراه شهید بروجردی بدون در نظر گرفتن پیوست های زیست محیطی ، در خطرناک ترین وضعیت ممکن در کنار شن چاله های خلیج فارس و رودخانه کن قرار گرفته است.

پروژه هفتاد و شش متری بروجردی به عنوان بزرگترین پروژه در دست احداث جنوب غرب تهران قلمداد می شود‌ از زمان آغاز ساخت این پروژه تا کنون بیش از هزار میلیارد تومان بودجه ساخت را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که بزرگراه شهید بروجردی به دلیل مجاورت با شن چاله های خلیج فارس حتی در صورت تکمیل پروزه قابل افتتاح نیست. لاین کند گذر بزرگراه شهید بروجردی در داخل گودی هفتاد متری قرار دارد و به دلیل عدم توجه به چنین موضوع مهمی ، شاید این بزرگراه ، هیچ گاه قابل افتتاح نباشد و حتی در صورت افتتاح هیچ گاه نخواهد توانست پروژه ای ایمن و مطمئن برای تردد مردم باشد.

بزرگراه بروجردی یکی از ضعیف ترین پروژه های شهری است که پیوست های زیست محیطی و اجتماعی بزرگراه بروجردی در برخی از موارد نمره مردودی و حتی نمره نزدیک به صفر خواهد گرفت‌. به لحاظ زیست محیطی بزرگراه شهید بروجردی چندین مشکل عمده را در خود جای داده است.

مهمترین ایراد بزرگراه بروجردی آن است که این بزرگراه در مجاورت شن چاله های خلیج فارس جا نمایی شده است و فاجعه اصلی آن است که لاین کندگذر بزرگراه شهید بروجردی در داخل گودی به عمق هفتاد متر قرار دارد. این ایراد بزرگ باعث شده است که بزرگراه شهید بروجردی حتی در صورت تکمیل ساخت قابلیت افتتاح نداشته باشد. حتی چنانچه گود مذکور نیز مقاوم سازی شود ، به دلیل این مجاورت ، بزرگراه شهید بروجردی به هیچ عنوان نخواهد توانست نمره قابل قبولی در زمینه ایمنی پروژه اخذ کند.

طراحان بزرگراه شهید بروجردی ، در پیوست های زیست محیطی این بزرگراه به هیچ عنوان به تبعات منفی قرار دادن بزرگراهی هفتاد و شش متری در مجاورت گود خطرناک خلیج فارس و گذر از عرض رودخانه کن در یکی از خطرناکترین قسمتهای آن نداشته اند‌. عدم توجه به چنین موارد مهمی باعث شده است تا بزرگراهی که برای ساخت آن هزاران میلیارد تومان پول شهروندان تهرانی حیف و میل شده قابلیت افتتاح نداشته باشد.

بزرگراه بروجردی


پروژه شهید بروجردی

امتیاز شما به این نوشته
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://shadabad.kochegard.ir/?p=1314
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
مدیر سایت
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد بزرگراه شهید بروجردی قابلیت افتتاح ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.