0
0

عمده فروشی شادآباد

تقریبا ده سالی می شود که شادآباد تبدیل به  یکی از بازارهای عمده فروشی در شهر تهران تبدیل شده است. بازار عمده فروشی شادآباد جزو بازارهای قدرتمند عمده فروشی در سطح تهران است که می تواند با مدیریت صحیح و دامنه دار به یکی از بهترین بازارهای عمده فروشی در سطح تهران تبدیل شود. بازار عمده فروشی شادآباد دارای انواع عمده فروشی مواد غذایی ، عمده فروشی شوینده و بهداشتی ، عمده فروشی پروتئینی و عمده فروشی آجیل و خشکبار است.

بازار عمده فروشی شادآباد کجاست؟

بازار عمده فروشی شادآباد در قلب محله شادآباد و عمدتا در خیابان های شهید  علیپور و شهید امینی فعالیت می کند. اما در اطراف این دو خیابان نیز مغازه های بسیاری وجود دارد که به کسب و کار عمده فروشی روی آورده اند.

محصولات بازار عمده فروشی شادآباد چیست؟

بازار عمده فروشی شادآباد دارای کسب و کارها و اصناف متعددی است و به همین دلیل این بازار در میان بازار های عمده فروشی سطح تهران جزو بهترین بازارهای عمده فروشی است.

بازار عمده فروشی مواد غذایی

یکی از بخش های مهم بازار عمده فروشی شادآباد به عرضه مواد غذایی اختصاص دارد. هر نوع محصولی با هر نوع برندی‌ در این بازار یافت می شود. از انواع برنج های ایرانی و خارجی تا انواع حبوبات و روغن خوراکی و محصولات بسته بندی مانند انواع کمپوت ها و نوشیدنی ها در بازار عمده فروشی شادآباد یافت می شود.

بخش عمده فروشی شوینده و بهداشتی

در این  بازار مغازه های متعددی هستند که به طور تخصصی به عرضه انواع محصولات شوینده ، بهداشتی و سلولزی تبدیل شده اند. در این بازار نیز انواع برندهای معتبر در زمینه محصولات شوینده و بهداشتی و محصولات سلولزی  یافت می شوند و دارای گردش مالی بسیار خوبی نیز هستند.

بخش محصولات  لبنی

یکی از اولین محصولات عرضه شده در بازار عمده فروشی شادآباد محصولات لبنی بود. تعدادی از ساکنین شادآباد در دهه شصت و هفتاد در شرکت های معتبر لبنیاتی شروع به کار کرده و به خمین دلیل در صنف لبنیات دارای تجارب ارزشمندی بودند. به همین دلیل از ابتدای شکل گیری بازار عمده فروشی شادآباد، پخش محصولات لبنی یکی از مهمترین بخش های این بازار شد و به دلیل آشنایی بنکداران بازار با شرکت های لبنی به لحاظ قیمت جزو برترین های شهر تهران است.

بخش مواد پروتئینی

پخش مواد پروتئینی جزو آخرین بخش های بازار عمده فروشی شادآباد به لحاظ قدمت است. گر چه در سالهای ابتدایی ، مغازه های زیادی در این بخش فعال نبودند اما در سالهای اخیر این بخش جزو بخش های اصلی بازار عمده فروشی شادآباد شده است که بنکداران آن توانسته اند اقدام به عرضه برندهای معتبری در این بخش داشته باشند.

درباره بازار عمده فروشی شادآباد

بازار عمده فروشی شادآباد به لحاظ قیمت جزو برترین بازار عمده فروشان مواد غذایی و شوینده بهداشتی و محصولات لبنی شهر تهران است‌. دلیل قیمت بسیار نازل این اقلام در بازار شادآباد نزدیکی بازار عمده فروشی شادآباد به شرکت های تولید کننده مواد غذایی و محصولات لبنی است. بسیاری از این شرکت های تولیدی در محدوده شادآباد و جاده قدیم کرج قرار دارند.از طرفی دیگر برخی از کسبه این بازار نیز دارای تجارب ارزشمندی در شرکت های تولیدی محصولات لبنی و مواد غذایی بودند و این مورد نیز کمک کرد تا بسیاری از محصولات عرضه شده در بازار عمده فروشی شادآباد با قیمت هایی پایین تر  از بازارهای مولوی و انبار نفت به مشتریان عرضه شود.

عرضه محصولات به صورت خرده فروشی

در بازار عمده فروشی شادآباد محصولات  موجود به صورت خرده فروشی نیز به مشتریان عرضه می شود‌. به همین دلیل است که بسیاری از ساکنین اطراف محله شادآباد سعی می کنند مایحتاج خود را از این بازار تامین کنند.

برخی مشکلات بازار عمده فروشی شادآباد

قیمت اجناس عرضه شده در بازار عمده فروشی شادآباد جزو نازلترین ها در سطح عمده فروشان سطح تهران است. قیمت بسیاری از اجناس در بازار شادآباد از بازارهای موازی چون بازار مولوی و انبار نفت پایین تر است اما شهرت این بازار به هیچ عنوان همانند بازارهای مولوی و انبار نفت نیست‌. به همین‌دلیل گردش مالی بازار عمده فروشی شادآباد نیز به هیچ عنوان قابل مقایسه با بازار های مولوی  انبار نفت نخواهد بود. این مشکل دلایل خود را دارد.

عدم‌ معرفی بازار عمده فروشی شادآباد در فضای آنلاین

اگر نگاهی به فضای اینترنت داشته باشیم به راحتی در خواهیم یافت که بنکداران بازار شادآباد کمترین فعالیت را در  فضای آنلاین دارند در حالیکه بازارهای مولوی و انبار نفت از این لحاظ کیفیت بسیار بهتری را داشته اند. بنکداران مولوی و انبار نفت از فضای آنلاین و اینترنت بیشترین بهره برداری را کرده و موفق شده اند کسب و کارهای خود را به شکل بسیار خوبی در این فضا معرفی کنند.  به همین دلیل است که بنکداران بازارهای عمده فروشی مولوی و انبار نفت توانسته اند خود را با وجود قیمت های بالاتر به عنوان بازارهای عمده فروشی با گردش بالای مالی در سطح شهر تهران معرفی کنند. اگر شما واژه عمده فروشی مواد غذایی یا عمده فروشی محصولات لبنی را در اینترنت جستجو کنید تقریبا هیچ ردی‌ را از عمده فروشان شادآباد پیدا نخواهید کرد و به همین دلیل بیشتر فعالین اقتصادی در این اصناف این بازار را به عنوان بازار عمده فروشی در شهر تهران  نمی شناسند

تاریخچه بازار عمده فروشی شادآباد

بازار عمده فروشی شادآباد در اوایل دهه هشتاد در خیابان شهید علیپور شادآباد شکل گرفت. برخی از کسبه  خیابان علیپور در آن سالها دریافتند که غرب تهران نیازمند بازاری جهت عرضه عمده محصولات مواد غذایی ، شوینده و بهداشتی و خشکبار دارد. کسبه خیابان علیپور با این نیاز سنجی آغاز به تغییر اصناف خود از خرده فروشی به صنف عمده فروشی کردند.

بازار عمده فروشی شادآباد در سال های ابتدایی تنها توسط چند بنکدار خیابان علیپور راه اندازی شد و بعد از گذشت چند سال و با توجه به سود مناسب این بازار باقی کسبه خیابان علیپور نیز ترغیب به تغییر اصناف خود شدند و مغازه های تجاری خود را تبدیل به عمده فروشی کردند.

در سال های ابتدایی دهه نود بود که بازار عمده فروشی شادآباد رنگ و بویی دیگر به خود گرفته بود. تقریبا تمامی بنکداران خیابان علیپور تبدیل به مراکز پخش عمده انواع مایحتاج عمومی شده بودند و کمتر مغازه ای بود که از این قاعده مستثنی باشد. بازار عمده فروشی شادآباد در خیابان علیپور در اوایل دهه نود کاملا تثبیت شده بود و بسیاری از کسبه محلات مختلف منطقه هجده جهت خرید عمده محصولات خود به این بازار رجوع می کردند.

کم کم سر و کله انبار نفتی ها نیر در این بازار پیدا شد و برخی از بنکداران انبار نفت و مولوی تهران کوشش می کردند در این بازار نیز فعالیت داشته باشند و حتی برخی از آنها اقدام به خرید تجاری های این خیابان کردند.

پس از گذشت یک دهه بازار عمده فروشی شادآباد در خیابان های اطراف خیابان علیپور نیز رشد کرده و خیابان های شهید امینی و خیابان انصاری نیز به مراکز عمده فرشی مبدل شدند. پس از مدتی این بازار در بلوار شهید مهتدی و محله یافت آباد نیز نفوذ کرد و بازار عمده فروشی شادآباد به شکل کنونی درآمد‌ه و رونق بسیار خوبی را کسب کرده است‌.

3/5 - (2 امتیاز)